Vilka funktion som finns i TrackMan
I denna video förklarar Pontus Stjärnfeldt vilka funktioner som finns i TrackMan 4.
✓ Practice
✓ Courses
✓ Games
✓ Courses
Fördelar med TrackMan-appen
TrackMan-appen är ett måste för alla simulatorspelare! Här samlas historik från alla dina inloggade sessioner i simsen, både på rangen och banan. Du följer här även ditt TrackMan-HCP (fungerar som systemet utomhus) och ser statistik, utvecklingskurva mm.
Lär dig några grundläggande TrackMan Metrics
Vill du lära dig mer om alla TrackMan Metrics har vi gratis introduktionskurser som går mer på djupet, och vi har golfvärdar på våra center som kan vägleda dig i alla TrackMans funktioner.
Hur du gör rätt inställningar innan du spelar på bana i TrackMan
För att ge TrackMan 4 bäst förutsättningar att läsa av klubban och bollen är det viktigt att placera bollen rätt i avläsnings-zoonen. Pontus visar i denna video hur du enkelt säkerställer att du gör rätt.
Spela och filtrera bland banor i TrackMan
TrackMan släpper 2-3 nya banor i månaden och det kan vara svårt att veta vilken man ska välja i det stora utbudet! I denna video visar Pontus Stjärnfeldt hur man kan filtrera bland svårighetsgrad, Tour-banor, Links-banor mm.
Hur du kommer igång med Practice (Drivingrange) i TrackMan 4
TrackMan är en av världens bästa Launch Monitors och har ett Practice-läget där man kan fokusera på vilka värden man vill vare sig det är Impact Location, Swing Path eller Ball Speed. Logga alltid in när du kommer till datorn så får du alla dina träningssessioner sparade på din profil!
Viktiga hjälpmedel när du spelar på banan i TrackMan
Se till att ta hjälp av siktverktyg och greenlutning på banan, även om du glömt sätta på funktionerna innan du startat rundan!
TrackMans siktfunktion vs Att slå snett in i duken
Pontus förklarar hur man på olika sätt kan göra i TrackMan-simulatorn för att uppnå samma mål.
Club Path och Face Angle
Lär dig om Club Path och Face Angle för att kontrollera dina slag. I denna video visar Pontus hur man kan sätta upp inställningarna för att få direkt och konkret feedback på varför bollen skruva som den gör.
Analysera data från din träningssession hemma i soffan
Du har möjlighet att skicka en rapport från din träningssession med alla slag till din mailadress, så att du inte behöver spendera onödig tid i centret till att gräva i alla siffror.
Närspelet och 4-metersregeln
Luras inte att slå för hårt på dina närspelslag. Det är 4 meter till duken och även om det visuellt ser ut som att ”bollen kommer start från skärmen” så startar slagets längd från där bollen ligger. Med andra ord, om du vill landa en chip 4 meter till en kort pinne ska den landa precis där duken börjar. Och har du en 3-metersputt behöver bollen inte ens puttas fram till duken.
Kompensera för nedsatt Power & Spin för att ta dig ur ruffen på rätt sätt
En mycket viktig aspekt när du ska slå från ruff och svåra lägen i TrackMan är att kompensera för att bollen inte ligger perfekt. Om du har 80% i Power måste du lägga på 25% (0,8 x 1,25 = 1) på slaglängden för att slå lika långt som klubban normalt sett skulle gå!
Kompensera för lutningen på banan i TrackMan
Precis som när du spelar ute kommer du i simulatorn hamna i olika lutningar som påverkar om bollen startar och skruvar höger eller vänster. I denna video visar Pontus hur du slår på Grid-funktionen som du kan använda för att kompensera ditt sikta efter hur mycket det lutar.
Läs av hålen på rätt sätt i TrackMan för att spara slag
Genom att läsa av förutsättningarna med vind och längd kan du använda siktfunktionen för att spela dig runt på banorna i TrackMan med rätt strategi.
Se ditt Scorekort under rundan
Pontus visar hur du enkelt kan se ditt scorekort under rundan
Instruktion på den Virtuella Rangen hur man väljer bana och hål
Pontus visar hur du kan välja olika hål och träningsupplägg på den virtuella rangen
Att använda On Course practise och fördelar med att träna på ett specifikt hål
En uppmaning att använda On Course practise och fördelar med att träna på ett hål som du kanske sett på TV eller har spelat i verkligheten
Target Practise
Pontus visar hur du ändrar din plats på var du slår på ett hål i Target practise
Instruktion hur du väljer avstånd och klubba
Pontus visar hur du väljer och får kolla på avståndet och du väljer klubba
Öva på ett specifikt hål
Pontus visar hur du enkelt kan öva på ett specifikt hål, kan vara ditt favorithål eller ett hål som du har svårt för